jfk design | Agencja reklamowa
WTOREK, 3 Kwiecień 2012 12:00
PL | DE | EN
  • // HOME
  • // DLA HOTELI
    • Photo sesje
    • Magazyny
    • Marketing outsourcing
    • Design & print
    • Web design & CI
  • // O NAS
    • Misja & filozofia
    • Klienci jfk
    • Praca & kariera
  • // OFERTA
    • Hotel marketing
    • Outsourcing
    • Web design & CI
    • Publishing
    • Design & print
    • Photo sessions
  • // PHOTO
  • // PORTFOLIO
  • // KONTAKT
 
marketing outsourcing
marketing hotelowy
outsourcing dla hoteli
MARKETING OUTSOURCING (MO)

JEŻELI WASZA FIRMA DYSPONUJE OGRANICZONYMI ZASOBAMI MARKETINGOWYMI: zasobami ludzkimi, wiedzą, infrastrukturą, wartą rozważenia jest nasza propozycja współpracy, polegającą na wydelegowaniu części zadań marketingowych naszej firmie. W ramach usługi marketing outsourcing (MO) proponujemy naszym klientom zlecenie wykonywania działań marketingowych na zewnątrz i powierzenie tych funkcji naszym specjalistom. Naliczana jest wówczas stała uzgodniona miesięczna kwota fee za MO.

PODSTAWOWE KORZYŚCI MO TO:

• Optymalizacja kosztów prowadzonej działalności marketingowej. W porównaniu z kosztem alternatywnym, którym jest koszt prowadzenia działalności marketingowej samodzielnie - wewnątrz firmy, outsourcing marketingu jest znacznie tańszy.

• Nasze działania nastawione na długofalowy cel marketingowy, określony przez Waszą firmę. Jesteśmy niezależni, więc realizujemy strategię marketingową skutecznie, bezstronnie (brak konieczności lobbowania pewnych rozwiązań, czy konieczności protekcji).

• Szybkość i elastyczność działania profesjonalistów nastawionych na efekt, skuteczność działań dostosowawczych.

• Współpraca ze sprawdzoną grupą doświadczonych fachowców.

• Obiektywne oraz świeże spojrzenie specjalistów z zewnątrz na działalność firmy, jej procesy, struktury, podstawowe założenia marketingowe, itd.

• Korzystanie ze specjalistycznej wiedzy marketingowej wtedy, gdy jest ona potrzebna.

W OFERCIE JFK

MARKETING MIĘDZYNARODOWY
- INTERNATIONAL MARKETING

Jesteśmy już UE od pewnego czasu, nie dziwi więc fakt, że firmy zagraniczne pragną wejść na rynek polski. Oczywiście proces działa w obie strony i my nie chcąc pozostawać dłużnymi, wchodzimy na rynki zagraniczne, wewnątrzwspólnotowe.

Stawiając pierwsze gospodarcze kroki na zagranicą, należy wielką uwagę przyłożyć do działań marketingowych odpowiednich i skutecznych na docelowym rynku.

Jeżeli wasza firma zamierza wejść na rynek polski (firmy zagraniczne) lub zagraniczny (firmy polskie), my możemy pomóc w opracowaniu strategii marketingowej i w prowadzeniu działań promocyjnych.

KAMPANIE REKLAMOWE ORAZ BADANIE RYNKU
Mając już wykreowane CI, czas przejść do działań koncepcyjnych związanych z zaprezentowaniem marki, firmy szerszemu gronu. Możemy zacząć od zupełnych podstaw, czyli badania rynku, jego potencjału, klientów, konkurentów.

Aby podjąć jakąkolwiek decyzję dotyczącą strategii, nie tylko marketingowej, ale również ogólnej strategii działania przedsiębiorstwa, należy posiadać chociażby podstawową, obiektywną wiedzę dotyczącą konkretnego rynku, na który firma planuje wejść. Gromadzeniem i interpretacją takich informacji zajmuje się właśnie dziedzina badań rynkowych
i marketingowych. Badania marketingowe to proces zbierania, przetwarzania i interpretacji informacji, które mają zmniejszyć ryzyko podejmowanych przez firmę decyzji marketingowych. Zakres badań rynkowych obejmuje przeważnie popyt, podaż i kształtowanie cen, a także zachowania innych podmiotów na rynku.

BUDOWANIE MEDIA PLANÓW
Media plany budowane są, aby najpełniej, najskuteczniej i z jak największą korzyścią dla klienta wykorzystać budżet przeznaczony na konkretną kampanię. Czyli żeby dotrzeć z przekazem reklamowym do jak najszerszego grona konkretnych odbiorców - reprezentantów grupy docelowej firmy.

Budowanie media planów polega na wykonywaniu przez agencję reklamową czynności związanych
z planowaniem emisji reklam zleconych przez klienta. Najlepiej, aby agencja odpowiedzialna za zaplanowanie media planu i zakup mediów opracowała również formę przekazu - reklamy. Wówczas jedna agencja jest odpowiedzialna za całą kampanię. Tworzenie media planu obejmuje
w szczególności wybór właściwych mediów
i wcześniejszy zakup odpowiednich powierzchni reklamowych (outdoor, prasa, Internet), czasu antenowego (radio, telewizja), itp.

STRATEGIE MARKETINGOWE
Strategia marketingowa jest częścią składową większego agregatu - ogólnej strategii działania przedsiębiorstwa. Jest praktycznym zastosowaniem misji w konkretnych sytuacjach rynkowych. Strategia biorąc pod uwagę aspekt czasu jest najbardziej niepewnym i ogólnym elementem zarządzania, określającym najbardziej podstawowe
i fundamentalne aspekty funkcjonowania firmy.

Nadrzędnym celem strategii marketingowej jest przesłanie, że firma musi zapewnić sobie dominującą pozycję nad konsumentem, źródłami zaopatrzenia, konkurencją, musi kontrolować substytuty i działania wewnątrz sektora (5 sił Portera). Firmy, aby tego dokonać rozbudowują system monitorowania zmian
w otoczeniu starają się kreować produkty, które zdobędą rynek. Strategie marketingowe związane są:
z tworzeniem misji, wizji przedsiębiorstwa, oceną szans i zagrożeń rynkowych, wyborem docelowego rynku aktywności marketingowej itd.

MARKETING USŁUG
Od pewnego czasu usługi stały się dominującym elementem produktów krajowych brutto wszystkich rozwiniętych krajów świata. Promuje się je zupełnie inaczej niż produkty.

Tworzenie strategii marketingowych dla usług nie jest łatwe biorąc pod uwagę fakt, że usługi są: niematerialne, nietrwałe, niejednorodne i nierozdzielne (4N). Przy promocji tradycyjnych produktów już od wielu lat stosuje się z powodzeniem mniejszym lub większym zasadę 4P (Product, Place, Price, Promotion). Przy sprzedaży i promocji usług, wielkiego znaczenia nabierają kolejne, inne elementy: ludzie czyli personel, proces czyli przebieg świadczenia usług, świadectwo materialne (psyhical evidence) czyli wszystkie materialne i wizualne elementy, które dla klienta są dowodem jakości danej usługi. Marketing Mix z 4P dla towarów rozwinął się w 7P dla promocji usług. Bardzo ważne jest, aby mieć świadomość różnic pomiędzy promowaniem towarów i usług.

KREOWANIE MAREK
Budowanie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa nie może abstrahować od tego, co dzieje się w jego otoczeniu. Najbliższe otoczenie każdej firmy to przynamniej klienci i konkurencja (oraz pozostałe elementy z 5 sił Portera), aby dobrze je zdefiniować należy określić własną tożsamość. Tożsamość jest zespołem cech odróżniających konkretną firmę od pozostałym uczestników rynku – konkurentów. Najważniejszym zadaniem tożsamości jest zajęcie przez firmę z góry określonego miejsca na rynku oraz zdobycie przewagi konkurencyjnej. Z kreowaniem tożsamości ściśle związane jest tworzenie wizerunku
i marki.

Wizerunek firmy to nasze subiektywne wyobrażenie
o niej, to zespół cech, które przychodzą klientom na myśl po usłyszeniu nazwy firmy lub konkretnej marki. Marka to nic innego jak czytelna obietnica złożona przez firmę klientowi.

LAUNCHING RYNKOWY MAREK
Marka to nic innego jak obietnica złożona klientowi. Sama obietnica oczywiście nie wystarczy, raz złożoną
i zakomunikowaną klientom należy dotrzymać. A nie jest to łatwe, ponieważ dużo łatwiej jest obiecać coś, co klient pragnąłby usłyszeć, a dużo trudniej jest dotrzymać obietnicy. Dlatego ranking najsilniejszych marek często obejmuje wąską grupę tych samych marek od wielu lat.

Silna marka ma wiele zalet, ale również z jej kreowaniem i utrzymaniem wiąże się wiele pracy
i nakładów finansowych, gdyż jest to proces, który trwa przez całe rynkowe życie firmy, produktu czy usługi. Tworzenie marki to proces determinujący przyszły sukces firmy, należy zatem pozostawić je profesjonalistom, którzy pomogą stworzyć podstawy, zbadają rynek, oczekiwania klientów, rozpoznają wartości marki, jej misję, wszystko to wyeksponują na zewnątrz w najbardziej optymalnym czasie i formie.

REBRANDING
Rebranding jest procesem, w wyniku którego produkt lub usługa znana pod jedną nazwą zaczyna funkcjonować w obiegu rynkowym pod inną. Najczęściej tego typu zmiany firmy „fundują” sobie, gdy: 1. Firma funkcjonuje już od wielu lat, ma ugruntowaną pozycję i jest rentowna, 2. Firma jest nie rentowna, która przestała odnosić sukcesy rynkowe. Obie firmy przeprowadzają rebranding w celu lepszej prezentacji swojej oferty, firmy, przedstawienie jej w świetle, który jak najbardziej dostosowany będzie do aktualnych potrzeb i preferencji klientów. Oczywiście zastanowić należy się nad celowością rebrandingu konkretnej firmy, czy wiąże się on jedynie ze zmianą logotypu, wymianą wizytówek i odświeżeniem witryny www. Czy zmieniają się również fundamentalne podstawy firmy, czy dążymy do ponownego wartościowania podstawowych atutów firmy?

Najważniejsze jest więc określenie jaki cel chcemy osiągnąć poprzez rebranding.

JFK AD AGENCY
O nas dla was
Filozofia & misja firmy
Praca & kariera
DLA HOTELI
Marketing hotelowy
Photo sessions
Design & print
POLECANE PRZEZ JFK
Oferta agencji jfk
Publishing & editorial
Web design & CI
    • Dołącz do nas na facebook'u  
    •   Śledź nas na twitter   
    •   Skontaktuj się z nami  
    • Copyright jfk © 2012  agencja reklamowa